Telefon (odzivnik): 04 / 23-66-088

|

Pišite na: info@zdi-krog.si

E-novice

Prijavite se na e-novice in bodite med prvimi obveščenimi.

 

AKTUALNA PREDAVANJA

Mladostništvo je izziv: ZA KOGA?

Mladostniška doba, ki jo intenzivno doživljamo in preživljamo ter podoživljamo z našimi najstniškimi otroki, ni le izziv za našega otroka, ampak je izziv tudi za nas, starše, vzgojitelje. Naši pubertetniki v iskanju lastne identitete preizkušajo naše vrednote in za njimi iščejo odgovore in argumente, da bi le-te držale pritisk zunanjega sveta. Ves ta proces pa vleče nas starše v preverjanje in utrjevanje temeljev lastnih vrednot in odločitev, kar tudi nam predstavlja izziv, ki nas zmore spravljati ob pamet ...

 

Sklop interaktivnih predavanj

Novost v letošnji sezoni je sklop osmih, t.i. interaktivnih predavanj. To so predavanja v majhnih skupinah, kjer lahko poslušalci aktivno sodelujejo in spontano sooblikujejo temo predavanja. Predavateljica predstavi glavne točke vsebine, v kateri del vsebine pa bomo tokom srečanja razvijali, je odvisno od zanimanja in želja poslušalcev. Predavanja so grajena na konkretnih primerih in izkušnjah, uporabljali bomo tudi delavniške elemente, predvsem igro vlog. Več o tem ...

  

Nekemične zasvojenosti: odnosi, hazarderstvo, hrana,…

Ko govorimo o odvisnostih oz. zasvojenostih, je najprej potrebno ločiti med obema. Potem običajno pomislimo na droge, alkohol in druge substance. Vendar je lahko zasvojenost prav tako uničujoča, ko gre za nekemične oblike. Predvsem je rušilna za odnose, v prvi vrsti za odnos do sebe. Kaj nekemične zasvojenosti so, ali smo vsi ljudje "zasvojenci", kako to prepoznati in kako si lahko pomagamo, bomo raziskovali na tokratnem predavanju.

  

Mladostništvo: vrata v svet

Mladostništvo je tako za mladostnika kot tudi za starše intenzivno obdobje. Zakaj je mladostništvo tako pomembno, ali se s to temo preveč ukvarjamo, kaj se dogaja z možgani v tem obdobju in kakšno vlogo igra mladostništvo v življenju posameznika, se bomo pogovarjali na tem predavanju. Predavanje ne bo namenjeno le staršem mladostnikov, temveč vsem, ki se zanimajo zase, kako so iz primarne družine vstopali v svet, v mlado odraslost, kako so jih ta »vrata v svet« zaznamovala. In ali se da tudi v odraslosti to spremeniti.

  

Aktivno starševstvo: Šola za starše

Program za starše otrok/mladostnikov v tretji triadi osnovne šole in v srednji šoli ter za vse, ki se z njimi ukvarjajo: dedke, babice, učitelje, vzgojitelje, trenerje in druge. Kako se spoprijemati z vzgojnimi težavami ob svojih odraščajočih otrokih in mladostnikih ... Program obravnava vprašanja, kako se spoprijemati z vzgojnimi težavami ob svojih odraščajočih otrokih in mladostnikih,kako mladostnikom postaviti zdrave meje, kako obdobje mladostništva kot starši in kot pubertetniki sploh prežveti ... Temeljni namen programa je opogumiti starše živeti aktivno, polno in odgovorno starševstvo ter jih bolje opremiti za konstrutivno in ustvarjalno reševanje problemov v družni brez uporebe nasilja.

Več o tem...

 

Dobra partnerja, dobra starša

Spregovoriti o vlogah, ki jih imamo v družini kot starši in partnerji ter jih razmejiti, saj jih v večini primerov enačimo. Kaj zame, za mojega partnerja in/ali za mojega otroka pomeni biti dober starš? Je v tem odnosu, družini prostor tudi zame, za naju, za moje/najine potrebe? Je za mojega otroka pomembno, da sva tudi dobra partnerja? Ko nisva več partnerja: Še zmoreva biti starša?

 

Razumeti otroka/mladostnika

Staršem pomagati razumeti jezik otrok in mladostnikov, kaj nam otroci sporočajo in kaj za boljše razumevanje teh sporočil naredimo starši. Na praktičnih primerih razumeti, kako iz govorice ali vedenja otrok lahko prepoznamo, kaj lahko in česa ni priporočljivo storiti.

 

Izzivi starševstva

Spregovoriti o nekaterih izzivih, ki jih starši srečujemo pri vzgoji, o vrednotah in odnosu do telesa. Na podlagi svojih vrednot imamo starši moč, da smo lahko vodniki našim otrokom, da jih lahko zdravo omejimo. V tem obdobju se zelo spreminja otrokov odnos do telesa, do nasprotnega spola. Spregovorimo o pogosti nemoči, strahu staršev, da bi spregovorili o tej temi in hvaležnosti otrok, če jim ni vsega treba zvedeti med vrstniki in “na ulici”.

  

Biti učitelj: stati in obstati

Spoznavati, kaj pomenimo otrokom, ki so nam zaupani. Spoznavati, da imam tudi kot  učiteljica/vzgojiteljica: potrebe, meje, da imam pravico in dolžnost poskrbeti zase, saj s tem najbolje poskrbim tudi za otroke. V razredu/skupini se mi prebudijo težka čustva: jeza in bes, nemoč in obup, utrujenost, preobremenjenost, strah. Kaj naj s tem? Starši so vseh vrst, otroci doživljajo stiske, pojavlja se alkohol, cigareti, nasilje ... Kaj še/sploh lahko naredim?

  

Jeza v odnosih: Človek, ne jezi se!

Jeza je čutenje, ki se ga bojimo, nam je nesprejemljivo. Če pa tvegamo oz. ko je ne moremo več zadrževati, pa postane orožje premoči in nad drugimi, saj vzbuja strah. Večinoma ne razlikujemo med pristno jezo in agresijo. Verjamemo, da jeza ruši naše odnose in je nekaj, kar v dobrih odnosih nima kaj iskati. Pa je res tako? Je jeza lahko konstruktivno čutenje in kdaj?

 

Udomačujem svet - pomagaj mi!

Otrok se iz varnega zavetja materinega naročja rodi v hrupen, hladen, velik svet. Svet zunaj njega kot tudi v njem samem mu je tuj in neobvladljiv. Nas starše potrebuje, da mu s svojim telesom in dušo ustvarjajo tisto zavetje, v katerem se bo naučil svoj notranji in zunanji svet udomačiti in ga obvladati, da mu bo postal  prostor, v katerem bo varen, cel, ustvarjalen in uspešen.

 

Osebnostna rast v odnosu

Vsi nasveti o tem, kako spremeniti svoje vedenje, kaj narediti v določeni situaciji, so seveda dobrodošli, ker nam pomagajo narediti nekaj, kjer verjamemo in upamo, da bo odnos postal boljši, znosnejši. Vendar pa nikakršna vedenjska sprememba ne bo zares izboljšala odnosa, če te izboljšave ne bomo resnično in pristno živeli znotraj sebe. To pa pomeni osebnostno (od)rasti, in sicer v odnosu. Kaj sploh osebnostna rast je in kako nam je dostopna, bomo raziskovali in spoznavali na tem predavanju.

  

Telo mi pripoveduje

Naše telo je naš najbolj intimni dom. V njem bivamo od rojstva do smrti, z njim doživljamo, čutimo, preživljamo strese, z njim se veselimo. Je naš večni in mnogokrat preslišani in spregledani, velikokrat tudi zlorabljeni sopotnik. Kako pomembno je naše telo za naše življenje, delo, odnose in končno tudi za srečo? Kako nam pomaga, kaj nosi, zaznava, govori in nam sporoča ali nas samo ovira in je vir našega nezadovoljstva? Še poznamo jezik našega telesa? Predavanje je uvod v istoimensko delavnico.

 

pixel
pixel